b2b marketing CONCEPT

ArcelorMittal Construction

ArcelorMittal is het grootste staalconcern ter wereld. Voor de Nederlandse business unit in Tiel draait Barney Media gerichte campagnes op specifieke doelgroepen. Via onder andere Google- en LinkedIn-advertenties zorgen wij voor zeer relevant verkeer op de website dat goed converteert. Een sterke opvolging (retargeting) zorgt ervoor dat de verkooplijn goed gevuld blijft. Door middel van LinkedIn Netwerk Boosters zorgen wij er ook voor dat de verkopers direct zichtbaar zijn in de inbox van potentiële leads. Deze gehele strategie zorgt ervoor dat de verkopers proactief nieuwe inzichten krijgen en directe nieuwe leads voor unieke gevels.

Nieuwe websitebezoekers ​
+ 0 %
Terugkerende websitebezoeker​
+ 0 %
Nieuwe leads
+ 0 %
Nieuwe contacten en connecties
0
Sjaak Huijgen
CEO ArcelorMittal
“Er is een groter draagvlak ontstaan tussen onze organisatie en de klantorganisatie, in plaats van afhankelijk te zijn van individuen. In de afgelopen twee jaar zijn we flink gegroeid.”
 
Luuk Komen
Online Marketing Specialist bij Barney Media

“De uitdaging bij ArcelorMittal lag vooral bij het bereiken van een zeer specifieke doelgroep in de markt. Middels een uitgebreide marketingstrategie bedienen wij verkopers op meerdere vlakken. Van het uitbreiden van de naamsbekendheid tot het leveren van relevante leads direct in de inbox van verkopers.” 

Resultaten voor elke afdeling

Resultaten voor
elke afdeling

Marketingafdeling

De marketingafdeling geniet van ontzorging door continue proactieve marketing van ons gespecialiseerde team.

Verkoopafdeling

De verkoopafdeling geniet van een volle pijplijn, gekwalificeerde leads, en meer echte verkooptijd.

Management

Het management geniet van accurate forecasting, betere omzet en alle nieuwe inzichten voor verdere strategievorming.

Attentie en naamsbekendheid

Advertenties

Door een sterke mix van advertenties, targeten wij potentiële leads voor ArcelorMittal middels Google Ads (Search & Display) en LinkedIn Ads. Hierdoor is het aantal websitebezoekers flink toegenomen. Door een zeer specifieke targeting wordt er alleen relevant verkeer naar de website geleidt. In de eerste maand zagen wij bij ArcelorMittal een bezoekerstoename van 150%.

Alle ads zijn conversie-gericht en worden traceerbaar gemaakt. Zo is de salespijplijn van ArcelorMittal goed gevuld met relevante leads. Daarnaast krijgen alle niet-converterende bezoekers specifieke remarketing campagnes te zien. 
Zo blijft ArcelorMittal on-top-of-mind bij alle potentiële leads.

Goed meetbaar en snel resultaat, dat is de kracht van online adverteren.

Leads & sales

Leadgeneratie & Sales Support

Door websitebezoekers te herkennen, kunnen we vroegtijdig relevante architectenbureau’s identificeren, kwalificeren en prioriteren. Hiermee voeden wij het salesteam van ArcelorMittal met relevante leads.

Het Sales team wordt zo gevoed met nieuwe kansen, leads en contacten waar zij direct mee aan de slag kunnen. Hierdoor krijgen de verkopers meer echte verkooptijd en meer sales output voor optimale verkoopeffectiviteit.

referenties

Meer klantcases lezen?

Onze aanpak | onze blauwdruk

B2B Marketing Concept

Op basis van gedegen onderzoek ontwikkelen en managen wij de juiste marketingmix om te adverteren namens jouw bedrijf.

Door slimme leadgeneratie en sterke sales support bouwen we een efficiënte marketing machine voor groei en controle op je sales pijplijn.

In ons bewezen blauwdruk nemen we de volgende 
4 essentiële stappen: