Over Barney Media

Wij zijn dé B2B Marketing Specialist voor Technische Bedrijven in Nederland.

Waarom Barney Media?

Ons motief

''Zodat verkopen voorspelbaar, beter, makkelijker en leuker wordt”

Vanaf het prille begin in 2017 staat het ontwikkelen van een sterke marketing/sales pijplijn en het verbeteren van de gebruikerservaring voor onze lange termijn opdrachtgevers centraal.

Altijd met een resultaat gedreven focus om het rendement op onze services te optimaliseren.

We zijn een onafhankelijk Marketing Bureau met veel focus: een heldere visie, een strak B2B Marketing Concept in een blauwdruk, actief voor één focus niche: Technische Bedrijven.

Barney Media

Het Team

Met ons vaste team van Marketing Specialisten groeien we met continue ontwikkelings meetings door, om ervoor te zorgen dat we continu voorop blijven lopen in ons vakgebied. 

Onze expertise komt vanuit een technische oorsprong, veel nieuwsgierigheid en de continue drive om meetbare resultaten te realiseren.

Daarin willen we doelpunten scoren voor klanten, niet enkel voorzetjes. 

Ontstaan

Hoe het begon

Met een achtergrond in de Installatietechniek, Technische Bedrijfskunde en als Internationaal Sales Engineer ervaarde Mark Barnhoorn dat er efficiëntie miste in het verkooporgaan bij technische bedrijven. 

Enerzijds ligt er teveel focus op het operationele proces, en anderzijds is de verkoopfunctie simpelweg te breed waardoor verkopers gemiddeld slechts 26% verkoopeffectief zijn (conform de Aberdeen Group studies).

Vanuit nieuwsgierigheid ging hij op zoek naar de hefboomwerking om toch meer sales te doen met dezelfde capaciteit.   

Sterke online marketing met een brug naar sales deed de verkoopprestaties van Mark binnen 1 jaar verdubbelen. 

Na dat jaar is Barney Media ontstaan om het concept bij meer technische bedrijven te activeren. Al snel volgden er andere succesvolle modules om verkopers goed te dienen zoals o.a. Linkedin leadgeneratie, Leadlijst service en CRM implementaties.

Omdat klanten verder groeiden met hun sales kwam ook de vraag of we geen leadgeneratie konden ontwikkelen voor Job Marketing om hun openstaande vacatues hybride in te vullen namens hun eigen naam (geen recruitment). 

Giving back

Ocean Cleanup

The Ocean Cleanup is een niet-gouvernementele organisatie, in het leven geroepen om plastic afval op te ruimen uit rivieren en oceanen, middels methoden die zijn bedacht door Boyan Slat (1994), een Nederlandse uitvinder en milieuactivist. 

In 2021 haalde The Ocean Cleanup 816.000 kilo afval uit de oceanen.