Over Barney Media

Wij zijn dé B2B Marketing Specialist voor Technische Bedrijven in Nederland.

Waarom Barney Media?

Onze missie

Technische bedrijven helpen met online acquisitie zodat verkopen voorspelbaar, beter, makkelijker en leuker wordt.

We zijn een onafhankelijk en gespecialiseerd Marketing Bureau met een heldere missie, een B2B Marketing blauwdruk en actief in één niche: Technische Bedrijven.

Sinds 2017 helpen we technische bedrijven in de transitie van traditionele marketing en sales naar moderne en resultaatgerichte online marketing voor sterke leadgeneratie. Daarin staat het optimaliseren van het rendement voor onze lange termijn opdrachtgevers centraal.

Barney Media

Het Team

Barney Media bestaat uit marketingspecialisten met technische affiniteit. 
Onze expertise komt voort uit veel nieuwsgierigheid en drive om meetbare resultaten te realiseren. 

Het Barney Media team kenmerkt zich door een frisse blik, daadkracht en klantgericht denken. 

Wij werken hard, maken veel plezier en kitesurfen samen.

Ontstaan

Hoe het begon

Met een achtergrond in de Installatietechniek, Technische Bedrijfskunde en als Internationaal Sales Engineer ervaarde Mark Barnhoorn dat er bij technische bedrijven efficiëntie miste in sales. 

Enerzijds ligt er teveel focus op het operationele proces, en anderzijds heeft de verkoopfunctie te veel taken waardoor verkopers gemiddeld slechts 26% verkoopeffectief zijn (conform de Aberdeen Group studies).

Vanuit nieuwsgierigheid ging Mark op zoek naar de hefboomwerking om te kijken of er toch meer sales te realiseren viel met dezelfde capaciteit.   

Praktische Online Marketing voor attentie, on top of mind te blijven en leadgeneratie deed de verkoopprestaties van Mark binnen 1 jaar verdubbelen. Er was meer echte verkooptijd ontstaan. 

Na dat jaar is Barney Media ontstaan om het B2B Marketing Concept bij meer technische bedrijven te activeren. 

Al snel volgden er andere succesvolle modules om verkopers goed te dienen zoals o.a. Linkedin leadgeneratie, Leadlijst service en CRM implementaties.

Omdat klanten verder groeiden met sales kwam ook de vraag of we leadgeneratie konden ontwikkelen voor Job Marketing om hun openstaande vacatures hybride in te vullen namens hun eigen naam, eigen kandidatenpool en eigen vacature marketing (geen recruitment). 

Giving back

Ocean Cleanup

The Ocean Cleanup is een non-profit organisatie, in het leven geroepen om plastic afval op te ruimen uit rivieren en oceanen, middels methoden die zijn bedacht door Boyan Slat (1994), een Nederlandse uitvinder en milieuactivist. 

In 2021 haalde The Ocean Cleanup 816.000 kilo afval uit de oceanen.